LEGILE MANAGEMENTULUI

* Prima lege a managementului este ca exista.
* Indecizia este baza flexibilitatii.
* Orice este posibil daca nu stii despre ce vorbesti.
* Nu crea nici o problema pentru care nu ai nici un raspuns.
* Oricine poate lua o decizie daca are suficiente informatii. Un
manager bun poate lua o decizie fara a avea informatii
suficiente. Un manager perfect poate lua o decizie fara a avea
nici un fel de informatii.
* Nu veni niciodata cu idei noi, care ti se pot da inapoi ca sarcini.
* Pentru fiecare viziune exista o contraviziune, la fel de atragatoare.
* Sedintele sint evenimente in care minutele conteaza, dar orele nu.
* Nu exista un moment mai prielnic ca acum, pentru a amina ceea
ce nu vrei sa faci.
* Orice problema tehnica poate fi rezolvata daca sint destui
bani si, respectiv, destul timp. Din pacate, nici una dintre
cele doua cerinte nu poate fi indeplinita.
* Printre economisti, lumea reala este considerata adesea un caz
special.
* Tehnologia este dominata de doua tipuri de oameni:
a) cei care inteleg ceea ce conduc;
b) cei care conduc ceea ce nu inteleg.
* In orice intreprindere, munca se orienteaza spre nivelele cele
mai de jos ale ierarhiei.
* In orice intreprindere exista o persoana care stie tot ce se
intimpla aici. Aceasta persoana trebuie data afara.
* Mai usor sint recunoscute talentele din alta parte decit
talentele din propria companie.
* Recrutarea personalului inseamna de multe ori triumful
sperantei fata de experienta.
* Gindeste inainte de a actiona.
* Este bine ca in afara biroului sa ai mersul grabit pentru a nu
da prilejul subordonatilor sa-ti puna intrebari.
* Daca dai dispozitii, sa fie verbale. Cele scrise pot fi folosite
mai tirziu impotriva ta.
* Un management bun este expresia unei mari idei.
* Schimbarea lucrurilor este o tema preferata a oricarei conduceri.
* Oricit de mult muncesti, niciodata nu faci destul. Ceea ce nu
faci este intotdeauna mai important decit ceea ce faci.
* Un plan bun astazi este mai necesar decit unul perfect miine.
* Atunci cind nu este necesar sa se ia o hotarire, este necesar
sa nu se ia nici o hotarire.
* Eficienta unei sedinte este invers proportionala cu numarul
participantilor si cu timpul afectat.
* Timpul afectat fiecarei probleme de pe agenda sedintei va fi
invers proportional cu importanta ei.
* Timpul inseamna bani.
* Nu exista prinz gratuit.
* Cheltuielile tind sa creasca pina egalizeaza veniturile.
* Pentru saritura in inaltime este mai bine sa antrenezi un om
care sare 2 m, decit doi oameni care sar fiecare 1 m.
* Cheltuielile banale pot fi rezolvate destul de
repede; chestiunile importante nu sint rezolvate niciodata.
* Rezolvarea a "n+1" probleme necesita un timp dublu fata de
rezolvarea a "n" probleme.
* Rezolvarea a 90% dintr-o problema se face de obicei in 10% din
timp, restul de 10% rezolvindu-se in 90% din timp.
* Nimic nu este imposibil pentru cel care nu trebuie sa le faca singur.

0 comments:

Post a Comment